Stetoskop

Det här är ingen dödsdom. Sa de. Det här är ingen dödsdom men vi vet inte vad vi kan göra just nu. Sa de. Det här är ingen dödsdom men det är prostatacancer som spridit sig till skelettet. Men det måste ju gå att behandla. När påbörjas behandlingen. Frågade jag. Det vet vi inte. Svarade de. Det vet vi först om en och en halv månad (1,5 månad, 150% månad) då han kan få en läkartid. Det måste ju gå att fixa fortare väl. Frågade jag. Vi vet inte varför det är så som det är men nu tar vi en dag i taget. Sa han. Ja, men en dag i taget i en och en halv månad (1,5 månad, 150% månad) är många dagar i taget. Vi kan inte säga mer just nu. Svarade de. Det här är ingen dödsdom. Sa de. Ett äpple om dagen så kanske jag också går ner tio kilo och förlorar mina organ. En dag i taget. Beep. Beep. Beep. Jag upprörs av den bristfälliga informationen. Lugn nu, stumpan. Kalla mig inte stumpan. Andas. Jag är inte ens ledsen. Ska jag vara ledsen. Jag förstår inte om jag ska vara ledsen eller om jag ska vara stark. Jag är inte ledsen. Jag har inte ens en liten klump i magen. En dag i taget. Sa de. Alla dagar sammanslaget. Sa jag. Alla dagar är dagar av likgiltighet. Men det här måste väl i alla fall kännas. Sa de. Nu kan du äntligen dikta om tårar. Citationstecken citationstecken citationstecken. Fuck you. Sa jag. Fuck you och ditt stetoskop. Beep. Beep. Beep.

Kommentarer
Postat av: oroshjärta

aj.

Svar: ibland har vissa ont. helt enkelt. och jättesvårt.
PNEUMA

2012-12-02 @ 13:58:45
URL: http://hornsgatanminauorta.blogspot.com
Postat av: /agnes

hjärtat, du skriver nog vackrast av de alla. ja. blir så tagen.

Svar: himmel. nu blir jag yr. tack.
PNEUMA

2012-12-03 @ 21:41:37
URL: http://www.vadvillduens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0